Info linija: 8 611 20 380
                       8 46 39 71 71

Padangų tipai

KADA KEISTI PADANGAS

 

ŽIEMINĖS PADANGOS

Žiemai tinkančios padangos skirstomos į dygliuotas, minkštos ar kietos sudėties bei universalias.

Dygliuotos padangos, kurios pasižymi puikiomis sukibimo savybėmis ant apsnigtos ar apledėjusios kelio dangos, skirtos tiems, kurie nori jaustis maksimaliai saugūs esant atšiaurioms žiemos sąlygoms. Šis produktas tinka žmonėms gyvenantiems už miesto ir kurių automobilio ratai dažnai sąveikauja su sunkiau pravažiuojama, rečiau valoma arba išvis nevaloma kelio danga. Važinėjant dygliuotomis padangomis ant sausos ar šlapios dangos, išryškėja jų trūkumai: dyglių keliamas triukšmas, ilgas stabdymo kelias, nestabilumas esant didesniam greičiui. Eksploatuojant žieminės padangas privalu žinoti, jog jos draudžiamos kai kuriose šalyse (Lenkija, Švedija, Vokietija ir kt.), todėl planuodami kelionę turite įsitikinti ar kitos valstybės įstatymai to nedraudžia. Lietuvoje su dygliuotomis padangomis draudžiama važinėti nuo balandžio 10 d. iki lapkričio 1 d.

Minkštos sudėties padangos pasižymi geromis sukibimo savybėmis ant sniego ir ledo. Rekomenduojamos žmonėms, kurie nori jaustis saugūs atšiauriomis žiemos sąlygomis, tačiau vengia dygliuotų padangų. Lyginant su dygliuotomis, minkštos sudėties padangos yra tylesnės, jas leidžiama eksploatuoti be apribojimu. Silpnosios šio produkto savybės atsiskleidžia ant šlapios arba sausos dangos: palyginus greitai dyla, yra nestabilios prie didesnio greičio, ilgas stabdymo kelias. Minkštos sudėtis padangas galima identifikuoti jas palietus arba pagal greičio indeksą. Kuo pastarasis mažesnis, tuo minkštesnė padangos sudėtis.

Kietos sudėties padangos skirtos žmonėms, kurie dažniausiai važinėja miesto ir plento sąlygomis. Pastarieji keliai dažniausiai būna nuvalyti ir pabarstyti. Kietos sudėties padangos pasižymi geromis sukibimo savybėmis ant šlapios, sausos dangos, esant šlapdribai, yra stabilios esant didesniam greičiui, pakankamai ilgaamžės. Dygliuotoms ir minkštos sudėties padangoms nusileidžia tik savybėmis ant apsnigtos ar aplėdėjusios kelio dangos.

Daugelis jau iš pavadinimo sprendžia, jog universalios padangos puikiai turėtų tikti tiek žiemai, tiek vasarai, tačiau taip nėra. Dar nėra išrastas toks gumos mišinys, kuris pasižymėtų reikalingomis savybėmis esant tiek pliusinei, tiek minusinei temperatūrai. Universalios padangos labiausiai tinka žmonėms, kurie automobilį eksploatuoja gana retai, važinėja lėtai ir atsargiai, o esant prastoms eismo sąlygoms visai vengia išvažiuoti į gatves. Tiesiog mūsų klimatui universalios padangos nėra tinkamos, nes vasaros oro sąlygos nuo žiemos skiriasi per daug, kad abiems metų laikams būtų galima puikiai pritaikyti vienas ir tas pačias padangas. Ši produktą galima identifikuoti pagal užrašus ant padangos šono, kuris turi būti arba AW (Any Weather – bet koks oras), arba AS (All Seasons – visi sezonai).

Tiek dygliuotos, tiek minkštos ar kietos sudėties, tiek universalios padangos gali turėti skirtingus protektoriaus tipus, kurie įtakoja padangos savybes esant tam tikroms sąlygoms. Pats paprasčiausias ir seniausiai žinomas yra simetrinis padangos protektorius. Pastarasis pasižymi vidutinėmis sukibimo savybėmis ant sauso asfalto, posūkiuose. Didžiausias privalumas būtų tas, kad padanga su simetriniu protektoriumi yra gana tyli. Sukibimo savybės ant šlapios kelio dangos yra patenkinamos.

Kryptinės padangos pasižymi tuo, kad puikiai is po savęs išstumia vandenį, dėl to yra puikios ant šlapios kelio dangos. Taip pat yra pakankamai stabilios prie didelio greičio. Kalbant apie šio protektoriaus tipo minusus, reikėtų paminėti, kad padangos būna labiau triukšmingos ir dažniau netolygiai nudyla, tačiau tai dažniausiai atsitinka dėl netvarkingų automobilio pakabos elementų ir pernelyg agresyvaus važiavimo stiliaus.

Asimetrinis yra palyginus nesenai atsiradęs padangų protektoriaus tipas. Pastarojo vienas iš privalumų yra minimalus keliamas triukšmas. Šis protektoriaus tipas sukontruotas taip, kad padanga į kelio dangą visuomet remtųsi pilna plokštuma. Tai įtakoja tolygų nusidėvėjimą ir stabilumą posūkiuose. Iš trūkumų reikėtų paminėti, jog asimetrinės padangos yra silpnesnės ant šlapios kelio dangos.

Europos Komisijos reglamentas Nr. 1222/2009 reikalauja, kad visos padangos*,   pagamintos po 2012 m. birželio ir parduodamos ES nuo 2012 m. lapkričio, būtų su specialiu lipduku arba tokia etiketė būtų parodyta parduodant padangas. Naują ES padangų ženklinimą rasite kairėje pusėje – panašus į plačiai naudojamą buitinės technikos (skalbimo mašinų, indaplovių) ženklinimą.

Daugiau apie naujojo ES padangų ženklinimo taisykles ir dažniausiai užduodamų klausimų sąrašą rasite:
Europos komisijos svetainėje, skirtoje padangų ženklinimo reguliavimui
* Šiame sąraše pateiktos lengvųjų automobilių, lengvųjų komercinių transporto priemonių ir sunkvežimių padangos.

Naujuoju reglamentu siekiama, kad kelių transporto priemonės būtų saugesnės ir ekonomikos bei aplinkosaugos požiūriu efektyvesnės, tad skatinama naudoti degalus taupančias, saugias ir mažai triukšmo keliančias padangas. Šiuo reglamentu nustatoma suvienodintos informacijos apie padangų parametrus teikimo etiketėse sistema.

Ši informacija bus visada prieinama klientams reklaminėje medžiagoje, taip pat gamintojų internetinėse svetainėse. Šiame sąraše kai kurių padangų nebus, pavyzdžiui: dygliuotų, atnaujintų, pramoninių ir sportinių.

Planuojama, kad, efektyviai naudojant degalus taupančias padangas, per metus į aplinką bus išmetama 4 mln. tonų mažiau CO2 dujų (tai priklausys nuo to, kaip greitai degalus taupančios padangos bus pristatytos rinkoje), ir rinkoje bus siūlomos geresnio sukibimo su danga padangos.